WELCOME TO NINO'S BLOG

me

me

Total Pageviews

სამოდელო გაკვეთილები


მასწავლებელი:                                                                         ნინო კანდელაკი
თარიღი:                                                                                      5.05.2017
საგანი:    ინგლისური ენა
კლასი:  მე-9 კლასი
თემა:     ეკოლოგიის პრობლემები;
              პირობითი წინადადებები
დრო:   45  წუთი
მოსწავლეთა პროფილი:   კლასში 29 მოსწავლეა, არ არის სსმმ .
 გაკვეთილის მიზანი: ეკოლოგიური პრობლემების ინფორმაციის გაცნობით განვამტკიცებინო მოსწავლეებს პირობითი წინადადებების ფორმები.
ეროვნული  სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
·           უცხ.ს.V.2. მოსწავლეს  შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის აუდიო/ვიდეოჩანაწერი (საინფორმაციო  გადაცემა, ტურისტული რეპორტაჟი, ინტერვიუ) ნაცნობ თემატიკაზე
მოსწავლე ამოიცნობს  ძირითად თემას/საკითხებს;
 ამოკრებს კონკრეტულ ინფორმაციას
·           უცხ.ს.V.4. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს სხვადასხვა სახის დარგობრივი შემეცნებითი ტექსტი (ისტორიის, კულტურის, არქეოლოგიის, გეოგრაფიის, ეკოლოგიის და სხვა სფეროდან).
მოსწავლე ამოიცნობს ტექსტის სხვადასხვა მონაკვეთში მოცემულ ფაქტებსა და მოვლენებს შორის არსებულ კავშირს (მიზეზ-შედეგობრივი, შეპირისპირებითი, პირობითი, ინდუქციური და სხვა) და გამოაქვს სათანადო დასკვნა;
·           უცხ.ს.V.13. წერისას მოსწავლეს შეუძლია შექმნას ტექსტის სტრუქტურა, ფლობს და იყენებს საბაზისო ენობრივ უნარ-ჩვევებს.  
მოსწავლე პირობის, ალბათობის, ვარაუდის გამომხატველ წინდადებებში იყენებს სათანადო სინტაქსურ კონსტრუქციებს.

გამჭოლი კომპეტენცია : წიგნიერება, ეკოლოგიური წიგნიერება.
საჭირო წინარე ცოდნა  და უნარ-ჩვევები: მოსწავლეები იცნობენ  და იყენებენ  პირობითი წინადადებების ფორმებს. ისინი ასევე  ფლობენ გარემოს თემატიკის ლექსიკას.
შეფასება და თვითშეფასება:  განმავითარებელი/განმსაზღვრელი შეფასება  წინასწარ შემუშავებული კრიტერიუმების მიხედვით.
სასწავლო   მასალა და რესურსი:  დაფა, ცარცი, ფლიპჩარტი ან თაბახის ფურცლები,ორად დანაწევრებული პირობითი წინადადებების  ფურცლებზე  , სტიკერის ქაღალდები,  ვიდეორგოლი , მისამართი . https://www.youtube.com/watch?v=Vztjbm6HA58
                                                          გაკვეთილის მსვლელობა
აქტივობა #1 .საორგანიზაციო მომენტი - სიის ამოკითხვა- 1 წ.
 აქტივობა #2 . გონებრივი იერიში, ინდივიდუალური მუშაობა- 4 წ.
აქტივობის მიზანი:  მოსწავლეები   გაეცნობიან გაკვეთილის თემას , მიზანს და  შეფასების კრიტერიუმს.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი ამბობს, რომ გაკვეთილის მიზანია   ეკოლოგიის პრობლემების გაცნობა და პირობითი წინადადების ცოდნის გაღრმავება .ის ეუბნება მათ, რომ გაკვეთილზე ისინი შეფასდებიან  ჯგუფური მუშაობით და წარმოდგენილი პრეზენტაციებით.  მასწავლებელი სთავაზობს მოსწავლეებს  შეადგინონ გონებრივი რუკა (MIND MAP ) სიტყვაზე   გლობალური დათბობა .(global warming).
აქტივობა #3 . წყვილური მუშაობა -  10 წ.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები  განამტკიცებენ  პირობით წინადადებებს  გარემოს დაცვის თემატიკაზე.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი  ურიგებს მოსწავლეებს ორად გაყოფილ  პირობით წინადადებებს ეკოლოგიის თემატიკაზე. იგი   სთხოვს მოსწავლეებს  წყვილებში  ააგონ წინადადებები  და  დაასახელონ , თუ რომელი ტიპის პირობითი წინადადებაა. მოსწავლეები ააგებენ დანაწევრებულ პირობით წინადადებებს( სულ 11) .წყვილები წარადგენენ საკუთარ წინადადებებს.
აქტივობა #3 .ვიდეო რგოლის ყურება თემაზე ”ეკოლოგიური კატასტროფები და გლობალური საფრთხეები” . https://www.youtube.com/watch?v=Vztjbm6HA58      -3 წ.   
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები განამტკიცებენ ცოდნას გლობალურ პრობლემებზე და მოემზადებიან  ჯგუფური  მუშაობისთვის .
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები  უყურებენ ვიდეორგოლს , რომელშიც ასახულია გლობალური პრობლემების გამომწვევი მიზეზები და დასახულია გადაჭრის გზები.
აქტივობა #4.  ჯგუფური მუშაობა.   -10 წ.
აქტივობის მიზანი:   გლობალური პრობლემის განსაზღვრა-განხილვა  პირობითი წინადადადებების  გამოყებენებით.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი   სთხოვს მოსწავლეებს  გაერთიანდნენ  5 ძირითადი  ეკოლოგიური თემატიკის  პრობლემების მიხედვით  -  გლობალური დათბობა, ჰაერის დაბინძურება,ნიადაგის  დაბინძურება(გადამუშავების  პრობლემა), კლიმატის ცვლილება, სასმელი წყლის  პრობლემა.მოსწავლეები ფერის ან წინასწარ მიცემული ნომრების მიხედვით შერჩევით  მიეკუთვნებიან გარკვეულ ჯგუფს. მაგ, წითელი სტიკერებიანი  -გლობალური დათბობა, ლურჯი სტიკერები- წყლის პრობლემა, ა.შ. ჯგუფებს ეძლევათ  დავალება მოიგონონ პირობითი წინადადებების გამოყენებით   მათი პრობლემის გადაჭრის გზები. მაგ, თუ ჩვენ შევამცირებთ  ნახშიროჟანგის გამოფრქვევას , გლობალური დათბობა იკლებს.( If we  reduce producing   carbon dioxide , global warming will lessen).
აქტივობა #5 .ჯგუფების  პრეზენტაციები.- 10 წ.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები წარადგენენ საკუთარი ჯგუფების ნააზრევის პრეზენტაციებს
აქტივობის აღწერა:  მოსწავლეები თავიანთ ჯგუფებში -სულ 5- ირჩევენ პრეზენტატორებს.მასწავლებელი ახსენებთ  ჯგუფებს, რომ პრეზენტაციისთვის განკუთვნილი დროის ლიმიტია 2 წუთი, რომლის განმავლობაში  მათ უნდა მოასწრონ საკუთარი  ჯგუფების ნააზრევის  გაზიარება.  პრეზენტატორები  წარადგენენ ფლიპჩარტზე ან თაბახის ფურცლებზე  შესრულებულ  დავალებებს.
აქტივობა #6 . საშინაო დავალების მიცემა- 2 წ.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები   გააღრმავებენ  შესწავლილ თემას.
აქტივობის აღწერა:  მასწავლებელი  ავალებს ამოსწავლეებს   მოამზადონ   ბუკლეტები თემაზე ”მე ვარ დედამიწა და მე მიჭირს” და გაკვეთილზე შეძენილი  ცოდნაზე დაყრდნობით  გააკეთონ ახალი ჩანაწერი მათ მიერ შექმნილ ეკოლოგიის  ბლოგზე http://protectofgreen.blogspot.com
აქტივობა #6. შეფასება . –   5 წ.
აქტივობის აღწერა:  მასწავლებელი აფასებს განმავითარებელი შეფასებით ჯგუფების მუშაობას და განმასაზღვრებელი შეფასებით პრეზენტატორებს.

              
                   ჯგუფური მუშაობის შეფასების  რუბრიკა (განმავითარებელი)
კრიტერიუმი
ძალიან კარგი 
         
კარგი
 
საშუალო 
  
საშუალოზე დაბალი

სამუშაოს  მიზნის გააზრება
ჯგუფმა სამუშაო  მიზანი კარგად გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა
ჯგუფმა სამუშაო მიზანი ვერ  გააცნობიერა
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
სამუშაო კარგად ორგანიზებული იყო. ჯგუფის წევრების შორის ფუნქციები სწორად  და თანაბრად იყო განაწილებული.
სამუშაო ორგანიზებული იყო.ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად იყო განაწილებული.
სამუშაო  ნაწილობრივ ორგანიზებული იყო.ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად იყო განაწილებული.
სამუშაო  ორგანიზებული  არ იყო.ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად იყო განაწილებული.
თანამშრომლობა
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურად და ნაყოფიერად მუშაობს საქმიან გარემოში.
ჯგუფის  თითქმის ყველა წევრი აქტიურად და ნაყოფიერად მუშაობს საქმიან გარემოში.
მხოლოდ ერთი ან ორი წევრი აქტიურობს,  შეინიშნება ჯგუფებს წევრებს შორის დაძაბული ურთიერთობა.
ჯგუფის წევრები არ მუშაობს, არ შეინიშნება თანამშრომლობითი გარემო ჯგუფის წევრებს შორის.








                                პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა  (განმასაზღვრებელი)
  კრიტერიუმი
  
         9-10

            7-8

           5-6
 
            3-4
 თემასთან კავშირი
 მასალა წარმოდგენილია ლოგიკურად და გასაგებად, ფაქტები მოყვანილია
მასალა წარმოდგენილია  გასაგებად, აკლია  ფაქტები
მასალა წარმოდგენილია ბუნდოვნად , არ არის დაცული თანმიმდევრობა


 მასალა  ძალიან მწირია
 საუბარი
გამართულად და დამაჯერებლად საუბრობს, იყენებს მრავალფეროვან ლექსიკას.
გამართულად და გასაგებად საუბრობს.
 ხშირად ჩერდება, იყენებს მარტივ ლექსიკას, აკლია დაჯერებულობა.
ვერ საუბრობს ინგლისურად.
თვალსაჩინოების გამოყენება
იყენებს  თვალსაჩინოებას მართებულად.
იყენებს შესაბამისად.
იყენებს შეუსაბამოდ.
არ იყენებს.
აუდიტორიასთან
კონტაქტი
კარგად  ფლობს კომუნიკაციის უნარს.
ამყარებს აუდიტორიასთან კონტაქტს.
უჭირს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარება.
არ არის კონტაქტი .
დროის ლიმიტის დაცვა
იცავს  დროის ლიმიტს.
უჭირს დროის ლიმიტის დაცვა.
უჭირს დროის ლიმიტის დაცვა.
არ იცავს დროის ლიმიტს.


                            






წყვილურ  აქტივობაში გამოყენებული  დავალება.
Task. Join the  halves of the sentences. დავალება- შეართეთ  წინადადებები.

1.     If  the sun gets warmer , the sea will get warmer.
2.     If there are floods around the world , many people will lose their homes.
3.     If the ice in the North Pole melts, sea levels will  rise.
4.     If the sea gets warmer , the ice in the North Pole will melt.
5.     We will save   thousands  of trees  if we  don’t waste so much paper.
6.     If there  is  flood in one place , there will be drought in another.
7.     If the air in the cities  gets  very polluted, it will make people’s   eyes  burn.
8.     If the sea level  rises, there will be floods around  the world.
9.     If many people  lose  their homes, there  will be a lot of emigration.
10. If we recycle  more , we will help our planet.
11. If we have a shower instead  of a  bath you will save a lot of water.


  რეფლექსია.  სამოდელო გაკვეთილის #1  შემდგომ ნააზრევი.
ü  რამ განაპირობა შერჩეული ტიპის გაკვეთილის ჩატარება?
    ჩემს მიერ ჩატარებული სამოდელო გაკვეთილი  პრიორიტეტული გამჭოლი  კომპეტენციების , კერძოდ, ეკოლოგიური წიგნიერების განვითარების ხელშეწყობის მიზნით იყო დაგეგმილი. სწავლების ამ საფეხურზე , მე-9 კლასში,  მოსწავლეებს უკვე აქვთ შეძენილი გარკვეული ცოდნა ეკოლოგიურ ცნობიერებაზე. ამიტომ მივიჩნიე  ამ შინაარსის გაკვეთილი დროულად და აქტუალურად.
ü  რა სარგებელი მიიღეს გაკვეთილზე დამსწრე  კოლეგებმა?მოსწავლეებმა?
ჩემი აზრით,დამსწრე კოლეგებს დააინტერესებდათ  აქტივობების  მრავალფეროვნება და თვით შერჩეული თემატიკა, რადგანაც  ეს უკანასკნელი აქტუალობას არ კარგავს .საინტერესო  იქნებოდა  , თუ  როგორ არის შესაძლებელი  უცხოურ ენაზე  ასახო პრობლემა და მისი  გადაჭრის გზები.ამ მხრივ გაკვეთილი უცხოური  ენის მასწავლებლისთვის უფრო სასარგებლო არის, თუმცა  სხვა კოლეგებისათვის  საინტერესო ოქნებოდა გამჭოლი  კომპეტენციის უნარის განვითარების  პროცესის ასახვა გაკვეთილზე.მოსწავლეებისათვის გაკვეთილი სასარგებლო ოქნებოდა  იმთვალსაზრისით, რომ მათ გაიღრმავებდნენ  ცოდნას  მოცემულ თემაზე და მოახდენდნენ  გარკვეულ ცოდნის ტრასფერს  სხვა საგნიდანაც.
ü  იქნა თუ არა მიღწეული  მიზანი?
გაკვეთილის მიზანი იყო ეკოლოგიური ცნობიერების  ამაღლება პირობითი წინადადებების ფორმებით. ვთვლი, რომ დასახული მიზანი იქნა მიღწეული, რაც აისახა  ჯგუფური მუშაობაში და წარდგენილ პრეზენტაციებში.
ü  რა შეიცვლება თქვენი და თქვენი კოლეგების პედაგოგიურ პრაქტიკაში ამ გაკვეთილის ჩატარებით?
ვთვლი, რომ უფრო მეტი სიხშირით გამოვიყენებ  ჯგუფურ მუშაობას პრობლემის გადასაჭრელად და  მოთელვის აქტივობასაც   უფრო ხშირად გამოვიყენებ, რადგანაც ბრეინსტორმინგი შესანიშნავ საშუალებას აძლევს  ენის მასწავლებელს  გააღრმავებონოს მოსწავლეებს  შესწავლილი ლექსიკური  ერთეულები.
ü  სასწავლო პროცესის კონკრეტულად რა მხარეების განვითარებას /პრობლემის დაძლევას შეუწყობს ხელს და როგორ ჩატარებული  გაკვეთილი?
გაკვეთილის მიზანი იყო ეკოლოგიური ცნობიერების  ამაღლება პირობითი წინადადებების ფორმებით. ვთვლი, რომ  ისეთი გრამატიკული კატეგორია, როგორიცაა პირობითი წინადადება ყველაზე კარგად ასახავს ეკოლოგიის და გარემოს პრობლემებს.  შევეცადე გაკვეთილი წარმემართა  სამფაზიანი მოდელის მიხედვით- 1. გამოწვწვევა- ბრეინსტორმინგი 2. ცოდნის კონსტრუირება  - ჯგუფური მუშაობა; 3. სიღრმისეული  წვდომა- პრეზენტაციები.
ü  რომელი აქტივობები წარიმართა გეგმის შესაბამისად?რომელი ვერ განხორციელდა და რატომ?
გეგმით  განსაზღვრული ყველა აქტივობა  ჩატარდა, თუმცა დროში მოხდა ოდნავ გაწელვა და ნაცვლად 3 წუთისა დასჭირდა  მეტი დრო.
ü  რომელ კომპონენტში იყო გაკვეთილი ყველაზე  წარმატებული და რატომ?
ბრეინსტორმინგმა მომცა საშუალება მოსწავლეებს  გაეხსენათ საჭირო ლექსიკური მასალა, რომელსაც მათ ფლობდნენ. მე მივეცი მათ საშუალება არა მხოლოდ  აუდირებით წარმოეთქვათ  ლექსიკური ერთეულები, არამედ დაფაზე დაეწერათ ისინი. ამ აქტივობამ  მოსწავლეები შეამზადა   წყვილური მუშაობისათვის. ეს აქტივობა  პირდაპირ ემსახურებოდა გაკვეთილის მიზანს- პირობითი წინადადებების  ფორმების  გაღრმავება-განმტკიცება. ორად განაწევრებული პირობითი წინადადება ააგეს 5 წუთიან მონაკვეთში. ამ აქტივობას წარმატებით გაართვეს თავი მოსწავლეების უმეტესობამ.

ü  რა საჭიროებს გაუმჯობებესებას და როგორ?
     ვიდეოს ჩვენებისას  მიზნად  ვისახავდი  დამატებითი ინფორმაცია მიმეწოდებინა მოსწავლეებისათვის . ვიდეო საგამნათლებლო  ხასიათის არის და  შეიცავს  მოცემულ თემაზე  მოკლე შემაჯამებელ ინფორმაციას, რომელიც დაეხმარება ენის შემსწავლელს უკეთესად დაეუფლოს სპეციფიკურ ლექსიკას. ამ რესურსის გამოყენებამ , რა თქმა უნდა, გაამრაველფეროვნა, გაკვეთილი. მოგეხსენებათ, თუ რამდენად  მნიშვნელოვანია მოსწავლეს მივაწოდოდ არა მარტო სახელმძღვანელოში  მოცემული ინფორმაცია, არამედ გავამდიდროთ სასწავლო პროცესი ტექნოლოგიური რესურსითაც. თუმცა აქ დავინახე ერთი საფრთხე- ვიდეოს ჩვენებამ  წაიღო თითქმის 3 წუთი, რომელიც  მე შემეძლო დამემატებინა ჯგუფური მუშაობისათვის. თანაც  მოწოდებული ინფორმაცია არ იყო ახალი ჩემი მოსწავლეებისათვის და სავსებით შემეძლო გამერთვა თავი და მიმეღწია  მიზნისათვის  ამ აქტივობის გარეშეც.


ü  რას   გაითვალისწინებ მომავალში  მსგავსი ტიპის გაკვეთილის მომზადებისას?
ü  ჯგუფური მუშაობა  ოდნავ დაჩქარებული ტემპით  წარიმართა, ხოლო პრეზენტაციები   უფრო წარმატებული აღმოჩნდა. პრეზენტატორებმა შეძლეს გამოეყენებინათ თვალსაჩინოება, თუმცა  პრეზენტაციებში მაღალი შეფასება არ დაწერილა.ვთვლი, რომ ჩემს მოსწავლეებს სჭირდებათ ამ  მიმართულებით კიდევ მუშაობა.დაგეგმილი აქტივობებიდან ყველა განვახორციელე, თუმცა  გაკვეთილისათვის განკუთვნილ დროს ოდნავ გადავაცილე.




               სსიპ  მე-14 საჯარო სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებლის
                ნინო კანდელაკის     სამოდელო გაკვეთილის გეგმა    
                                         

მასწავლებელი:                                                                         ნინო კანდელაკი
თარიღი:                                                                                     2.06.2017
საგანი:    ინგლისური ენა
კლასი:  მე-9 კლასი
თემა:     ბავშვთა უფლებები; მოდალური ზმნები
      
დრო:   45  წუთი
მოსწავლეთა პროფილი:   კლასში 28 მოსწავლეა, არ არის სსმმ .
გაკვეთილის მიზანი:
Ø  გავაცნო მოსწავლეებს  ბავშვთა უფლებების კონვენციის ზოგადი   დებულებები  მოდალური ზმნების ფორმების  განმტკიცებით.
Ø  განვავითარო მოსწავლეებში დეტალური კითხვის უნარი, რაც გულისხმობს  მოცემული დებულებების დაჯგუფებას კატეგორიების და  უფლებებისა და მოვალეობების მიხედვით.
ეროვნული  სასწავლო გეგმის სტანდარტი:
უცხ.ს.V.10. მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას საკითხავი ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და კითხვის უნარის გასაუმჯობესებლად.შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
1.    იყენებს გაცნობითი კითხვის ხერხებს: აკვირდება ტექსტის აგებულებას, სათაურს, აბზაცებს, ილუსტრაციებს, წარწერებს, გამოყოფილ სიტყვებს და სხვა; არ ჩერდება უცნობ სიტყვებზე;
2.    იყენებს შესწავლითი კითხვის ხერხებს: პირველი წაკითხვისას მთლიანად ეცნობა ტექსტს; სირთულეების დასაძლევად გადაიკითხავს გაუგებარ, რთულ ან მნიშვნელოვან ნაწილებს; კონტექსტის, გამოცდილების ან ლექსიკონის დახმარებით აზუსტებს უცხო სიტყვების მნიშვნელობას;




მოქ.IX.9 მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს  მოქალაქის კონსტიტუციური უფლებები და თავისუფლებები, მოვალეობები და პასუხისმგებლობები.
აჯგუფებს საკუთარ კანონიერ უფლება-მოვალეობებსა და პასუხისმგებლობებს სამართლებრივი სფეროების მიხედვით (სამოქალაქო, ადმინისტრაციული, სისხლის სამართლის და .
სამოდელოს ტიპი :  ინტეგრირებული, სამოქალაქო  განათლება.
საჭირო წინარე ცოდნა  და უნარ-ჩვევები: მოსწავლეები იცნობენ  და იყენებენ  მოდალური ზმნების ფორმებს. მოსწავლეები ასევე ფლობენ საჭირო ლექსიკურ მარაგს , რომელიც საკმარისია   ბავშვთა უფლებათა კონვენციის  ტექსტის გასაგებად და გასაანალიზებლად.
შეფასება და თვითშეფასება: განმსაზღვრელი შეფასება  წინასწარ შემუშავებული კრიტერიუმების მიხედვით.
სასწავლო   მასალა და რესურსი:  დაფა, ცარცი, ფლიპჩარტი, A-4 ზომის ქაღალდზე  დავალება, სულ 28 ცალი. ( როგორც ვარიანტი თაბახის ფურცლები).
                                                          გაკვეთილის მსვლელობა
აქტივობა #1 .საორგანიზაციო მომენტი - სიის ამოკითხვა- 1 წ.
 აქტივობა #2 . სიტყვათა ძებნა  ინდივიდუალური მუშაობა- 5 წ.
აქტივობის მიზანი:  მოსწავლეები   გაეცნობიან გაკვეთილის თემას , მიზანს და  შეფასების კრიტერიუმს.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი  ამბობს ,რომ მას , როგორც მასწავლებელს აქვს უფლება  ასწავლოს მათ, ხოლო მათ, როგორც მოსწავლეებს  აქვთ უფლება ისწავლონ და მიიღონ განათლება.მასწავლებელი ამბობს, რომ გაკვეთილის მიზანია   ბავშვთა უფლებების კონვენციის  დებულებების გაცნობა  და   მოდალური წინადადებების  ცოდნის გაღრმავება .ის ეუბნება მათ, რომ გაკვეთილზე ისინი შეფასდებიან  კითხვის უნარის მიხედვით.  მასწავლებელი სთავაზობს მოსწავლეებს  მოიძიონ სიტყვები წინასწარ გამზადებულ  სიტყვათა ტაბულიდან  უფლებათა თემატიკაზე. მოსწავლეებმა უნდა მოიძიონ სიტყვები: right, law, duty, responsible,fair,protect .
აქტივობა #3 .  უცნობი ლექსიკის გაცნობა- გააქტიურება -  5 წ.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები  გაეცნობიან უცნობ ლექსიკას იმისათვის, რომ მოემზადონ კითხვისათვის.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი  აჩვენებს ფლიპჩარტზე  ან დაფაზე ( როგორც ვარიანტი შესაძლოა  ცალკეული სიტყვები იყოს ჩამოწერილი თაბახის ფურცელზე) წინასწარ ჩამოწერილ ლექსიკურ ერთეულებს, რომლებიც  დაეხმარებათ მათ უცნობი ტექსტის გაცნობაში. ის სთხოვს მათი სინონიმების დასახელებას, ასევე ახდენს მათი განმარტების მიცემას. ეს სიტყვებია- kidnap, offend, privacy, encourage, harm, punish, cruel, fairly, adopt.
აქტივობა #3 . კითხვა - 5 წ.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები გაეცნობიან ფაქტობრივ ინფორმაციას ბავშვთა უფლებების შესახებ . ტექსტი მოცემულია დანართში, დავალება #1.
აქტივობის აღწერა:  მასწავლებელი ურიგებს მოსწავლეებს  სამუშაო  ფურცლებს  და სთხოვს მათ წაიკითხონ  მასში მოცემული ტექსტი და მოემზადონ გასცენ პასუხები შემდეგ კითხვებზე: როდის იქნა ბავშვთა კონვენცია მიღებული და რამდენი ქვეყანა აღიარებს მას ? რისთვის იყო კონვენცია მიღებული? მასწავლებელი ეუბნება მოსწავლეებს , რომ ამ დავალების შესასრულებლად მათ ეძლევათ 5 წუთი. მოსწავლეები კითხულობან ტექსტს და პოულობენ მასში პასუხს დასმულ შეკითხვებზე. დავალების შესრულებას ვამოწმებ კითხვებზე პასუხის გაცემით.
აქტივობა #4.  წყვილური მუშაობა  -10 წ.
აქტივობის მიზანი:   მოსწავლეები გააალიზებენ მოცემულ  და უკვე გაცნობილ ინფორმაციას და დაალაგებენ  კატეგორიების მიხედვით.  
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი   სთხოვს მოსწავლეებს  გაანაწილონ  მოცემული უფლებები 4 ძირითად კატეგორიებად. ის მიუთითებს მათ იმუშავონ სამუშაო ფურცლებზე        ( დავალება #2) ან თავიანთ რვეულებში. მასწავლებელი ეუბნება მოსწავლეებს ,რომ  ბავშვთა  უფლებები  მიეკუთვნებიან 4 კატეგორიას -  სასიცოცხლო, განვითარების, დაცვის, მონაწილეობის.მოსწავლეები წყვილებში მოახდენენ 18 უფლებების 4 კატეგორიათ გაერთიანებას. წყვილები წარადგენენ საკუთარ ნააზრევს.
აქტივობა #5 . ინდივიდუალური მუშაობა -  10 წ.
აქტივობის მიზანი:  მოსწავლეები გაარჩევენ უფლებას მოვალეობისგან .
აქტივობის აღწერა: მინი-ლექცია : მასწავლებელი ამბობს, რომ უფლებები უნდა დარეგულირდეს მოვალეობებით. ის უხსნის  მათ, რომ  საზოგადოების ყველა წევრს აქვს არა მხოლოდ უფლებები, არამედ პასუხისმგებლობა. ის სთხოვს მათ სამუშაო ფურცლებზე მოცემული დავალებ ა#3 შეასრულონ. მოსწავლეებს ევალებათ მოცემული წინადადებები  მიაკუთვნონ უფლებას ( RIGHT)  ან მოვალეობას ( RESPONSIBILITY/DUTY). დავალების შესასრულებლად მოსწავლეებს ეძლევათ 4 წუთი. მოსწავლეები მიაკუთვნებენ სამუშაო ფურცელზე   მოცემულ  9 წყვილ  წინადადებას  დავალებული კატეგორიებად. დავალების შესრულებას ვამოწმებ  დაფაზე  წინასწარ გამზადებული  ტაბულით - ამოჭრილი ხელის მტევნები  არის   მიკუთვნებული საჭირო სახეობას.
აქტივობა #6 . საშინაო დავალების მიცემა- 4 წ.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები   გააღრმავებენ  შესწავლილ თემას .
აქტივობის აღწერა:  მასწავლებელი ახსენებს მოსწავლეებს  აუცილებლობის გამომხატველ მოდალურ  ზმნებს და ავალებს შინ  გაუკეთონ პერირფაზი  უფლებებს მოდალური ზმნების  გამოყენებით. მაგ, ბავშვმა უნდა ჰქონდეს უფლება  გამოხატოს  თავისი მოსაზრება-Child must have a right to express his opinion.
აქტივობა #6. შეფასება . –   5 წ.
აქტივობის აღწერა:  მასწავლებელი აფასებს განმასაზღვრებელი  შეფასებით ცალკეულ მოსწავლეებს  წინასწარ შემუშავებული შეფასების კრიტერიუმით.
                                   გაკვეთილის  შეფასების   კრიტერიუმი
  ქულა
      1-2
     3-4
        5-6
   7-8
   9-10
კითხვის უნარი: ტემპი, ინტონაცია, წაკითხულის გააზრება
მოსწავლე ძალიან ცუდად ან ვერ კითხულობს, ყველა სიტყვაში უშვებს შეცდომებს, ვერ გამოაქვს აზრი წაკითხულიდან.
მოსწავლე კითხულობს საშუალოზე სუსტად, წინადადებებს ვერ ურჩევს სწორ ინტონაციას, ცალკეულ სიტყვებს არასწორად წარმოთქვამს. ვერ გამოაქვს აზრი წაკითხულიდან, ვერ პასუხობს ტექსტის ირგვლივ დასმულ შეკითხვებს.
მოსწავლე უშვბეს ინტონაციურ შეცდომებს, უშვებს ფონეტიკურ შეცდომებს. ნაწილობრივ გამოაქვს წაკითხულის აზრი, უჭირს ტექსტის  გაანალიზება.
მოსწავლის  კითხვის  ტემპი კარგია, ის ნაკლებად უშვებს შეცდომებს, ზოგადად გამოაქვს  წაკითხულის აზრი , იგებს წაკითხულს.
მოსწავლე კითხულობს დაუბრკოლებლად, მკაფიოდ წარმოთქვამს ბგერებს, ინტონაცია მართებულია. მას გამოაქვს მთავარი  აზრი , შეუძლია გაანალიზოს წაკითხული, გასცეს პასუხი  ტექსტის მიხედვით დასმულ შეკითხვებს.
ტექსტის კატეგორიების  მიხედვით  დაჯგუფება
მოსწავლე ვერ  არჩევს უფლებათა კატეგორიებს, ის ვერ ანსხვავებს უფლებეას და მოვალეობას.

მოსწავლეს  გამიჯნოს 1 ან 2 კატეგორია, მას   შეუძლია  განასხვავოს 1-2 უფლება მოვალეობისგან.
მოსწავლეს  ნაწილობრივ შეუძლია გამიჯნოს კატეგორიები, უჭირს  უფლებების და მოვალეობის
განსხვავება.
მოსწავლეს შეუძლია გამიჯნოს  ზოგიერთი კატეგორიები, ძირითადად ანსხვავებს უფლებას მოვალეობისგან
მოსწავლე   მკაფიოდ მიჯნავს საჭირო  კატეგორიებს, შეუძლია განასხვავოს უფლება მოვალეობისგან





 გაკვეთილზე გამოყენებული სამუშაო  ფურცელი
I.                   Read the text and answer the questions below
These words will help you to understand the text
1         Kidnap                     მოტაცება
2         offend                     შეურაცხყოფა
3         privacy                    განმარტოება
4         encourage                წაქეზება
5         harm                        ზიანის მიყენება
6         punish                      დასჯა
7         cruel                         სასტიკი
8          fairly                         სამართლიანად
9         Adopt                         მიღება
  1. When was the Children’s Convention adopted?
  2. How many countries recognize it?
  3. What was the Convention adopted for?
The Children’s Right Convention was  adopted on 2 September 1990. 196 countries recognize the document.  This is the instrument to protect the children  from unfairness. The following rights are written there:
1.      Right  to life
2.      Right to  a name
3.      Right to live with your parents
4.      Right to  be protected from kidnapping
5.      Right to  give your opinions
6.       right to find out things and share what you think with others, by talking, drawing, writing or in any other way unless it harms or offends other people.
7.       right to choose your own religion and beliefs.
8.      right to choose your own friends and join or set up groups, as long as it isn't harmful to others
9.       right to privacy
10.    right to special care and help if you cannot live with your parents
11.   right to the best health care possible, safe water to drink,  food, a clean and safe environment.
12.    right to help from the government if you are poor or in need.
13.  right to food, clothing, a safe place to live and to have your basic needs met
14.   right to a good quality education.
15.   right to play and rest.
16.  right to protection from work that harms you, and is bad for your health and education.
17.  No one is allowed to punish you in a cruel or harmful way.
18.   right to protection and freedom from war. the right to know your rights! Adults should know about these rights and help you to learn them

II.                 Classify the Children’s Rights Convention into the four categories
1.      Survival rights
2.      Development rights
3.      Protection rights
4.      Participation rights































III.              Define Rights  and Duties


Be treated kindly


To ask for help


To do my best


To complete assignments


To a clean and attractive classroom


To work in a quiet classroom


Use materials neatly and return to correct place


To be kind


To learn


To tell the teacher what I am feeling


To be on time to school


To follow the teachers directions


To use my time wisely


To be listened to


Not to let  bully others


To not bully others


To listen to others


To complete assignments


 რეფლექსია. სამოდელო  გაკვეთილის# 2 შემდგომ ნააზრევი.
ü  რამ განაპირობა შერჩეული ტიპის გაკვეთილის ჩატარება?
    ჩემს მიერ ჩატარებული სამოდელო გაკვეთილი  იყო ინტეგრირებული ტიპის,ინტეგრაცია სამოქალაქო განათლებასთან. ვთვლი, რომ მე-9 კლასის მოსწალვეები უნდა  ფლობდეს   ისეთ მნიშვნელოვან თემაზე, როგორიცაა  ბავშვთა უფლებები, საჭირო  ცოდნას ინგლისურ ენაზე. ეს გაკვეთილი მით უფრო აქტუალური იყო, რადგან ის ჩატარდა 2 ივნისს და  კალენდარულად ახლოს იყო ბავშვთა დაცვის დღესთან. მე ასევე მივიჩნიე  ,რომ სამოქალაქო კუთხით    ინფორმაციის მიწოდება საინტერესო იქნებოდა ამ ასაკის მოსწავლეებისათვის.
ü  რა სარგებელი მიიღეს გაკვეთილზე დამსწრე  კოლეგებმა?მოსწავლეებმა?
ჩემი აზრით,დამსწრე კოლეგებს  პირველ რიგში დააინტერესებდათ  გაკვეთილისათვის   შერჩეული  თემატიკა. სამოქალაქო განათლება  ,როგორც საგანი, გულისხმობს  არაერთ სასწავლო დისციპლინასთან  კავშირს, რადგანაც საზოგადოების ყველა წევრს მოეთხოვება   გარკვეული კომპეტენციის ფლობა ამ დარგში.   ვთვლი, რომ  ჩემი კოლეგები ასევე დაინტერესდობდნენ  , თუ როგორი პრინციპით იყო აგებული გაკვეთილის თემა. მე გამოვიყენე  ბლუმის ტაქსონომიის  პრინციპები და აქტივობები   აგებული იყო  შესაბამისი თანმიმდევრობით- ცოდნის მოპოვება, ცოდნის გამოყენება, შეძნილი ცოდნის ანალიზი, და სინთეზი.
ü  იქნა თუ არა მიღწეული  მიზანი?
გაკვეთილის მიზანი იყო  ბავშვთა უფლებათა კონვენციის ზოგადი დებულებების გაცნობა მოდალური ზმნების ფორმების განმტკიცებით.   განხორცილებული აქტივობებით  მე გავზომე , თუ რამდენად შეძლეს მოსწავლეებმა   გაკვეთილის  მიზნის მიღწევა . გაკვეთლის ბოლოსთვის  ისინი იცნობდნენ ბავშთა უფლებების  კონვენციის   ზოგად დებულებებს და  განამტკიცეს მოდალური ზმნების ფორმები, რაც ნიშნავს , რომ გაკვეთილის მიზანი მიღწეული იყო.
ü  რა შეიცვლება თქვენი და თქვენი კოლეგების პედაგოგიურ პრაქტიკაში ამ გაკვეთილის ჩატარებით?
მე ადრეც მივმართავდი ბლუმის ტაქსონომიის პრინციპს სწავლებისას. თუმცა ამას ვახდენდი უფრო გრძელვადიან პროექტებზე   მუშაობის დროს, სადაც  სწავლების   ყველა  ეტაპებზე ვახდენდი ამ პრინციპის გამოყენებას. ერთი გაკვეთილისათვის ბლუმის იერარქიის დაცვა- ცოდნის მოპოვება- ტექსტის გაცნობა,  ცოდნის გამოყენება- კატეგორიებად დაჯგუფება, გაანალიზება და შემდეგ საკუთარი  პროდუქტის შექმნა-სინთეზი მანამდე არ გამომიყენებია. დავინახე, რომ ერთი გაკვეთილის ჩატარება  შესაძლებელია ამ პრინციპის ხელმძღვანელობით.
ü  სასწავლო პროცესის კონკრეტულად რა მხარეების განვითარებას /პრობლემის დაძლევას შეუწყობს ხელს და როგორ ჩატარებული  გაკვეთილი?
ასეთი    ტიპის გაკვეთილებს დიდი სიხშირით არ ვატარებ. ჩატარებულმა გაკვეთილმა დამანახა, რომ მოსწავლის  მომზადების დონე არ უნდა შემოიფარგლოს მხოლოდ ერთი საგნის კომპეტენციით, არამედ ის უნდა ახდენდეს  სხვასხვა დისციპლინაში მოპოვებული ცოდნის  ინტეგრაციას. ამის მიღწევა შესაძლებელია ასეთი თიპის გაკვეთილების ხშირად ჩატარებით. გაკვეთილის  კონტენტს საჭიროს და დროულს მივიჩნევ სწავლების ამ საფეხურზე. მოსწავლეები უნდა ფლობდეს ბავშვთა   უფლებათა კონვენციის  შინაარსს ინგლისურ ენაზე, ხოლო შერჩეული გრამატიკული კატეგორია -  ვალდებულების  გამომხატველი მოდალური ზმნები  ზუსტად ასეთი ტიპის ტექსტების  შექმნისას გამოიყენება.
ü  რომელი აქტივობები წარიმართა გეგმის შესაბამისად?რომელი ვერ განხორციელდა და რატომ?
გეგმით  განსაზღვრული ყველა აქტივობა  ჩატარდა  დროის მართებულად გამოყენებით. დროის მენეჯმენტი მტკივნეული წერტილია , რადგანაც ერთი გავეთილის ფარგლებში მინდა მეტი რაიმის მოსწრება. თუმცა ამ გაკვეთილზე  მე მოვახერხე დროის მაქსიმალურად გამოყენება და ყველა დაგეგმილი აქტივობები  სრულად განვახორცილე.
ü  რომელ კომპონენტში იყო გაკვეთილი ყველაზე  წარმატებული და რატომ?
მე  ვთვლი, რომ  გაკვეთილის გარდატეხის წერტილს წარმოადგენდა აქტივობა, რომელიც მოითხოვდა მოსწავლეებისგან   გაერჩიათ მოვალეობა  უფლებებისგან. სწორედ ამ აქტივობით მინდოდა ჩემი მოსწავლეებისათვის შემეხსენებინა, რომ  გარდა უფლებებისა ,ჩვენ გაგვაჩნია მოვალეობები და მათი რაოდენობა აღემატება უფლებებს. ამიტომ ამ კომპონენტს ვთვლი ყველაზე წარმატებულად. წინასწარ დამზადებული   მქონდა  ხელის მტევნები , რომლებზეც წარწერილი იყო  უფლებები და მოვალეობები . აქტივობის  შესრულების სისწორე შევამოწმე მათი წარდგენით. ისინი მიკრული იყო მაგნიტური დაფის უკან.
ü  რა საჭიროებს გაუმჯობესებას და როგორ?
ასეთი გაკვეთილის  შემდგომში ჩატარებისას  მე გამოვიყენებ ვენის დიაგრამას , ასევე შესაძლებელია  ე.წ. T-დიაგრამის გამოყენება. ასევე   მოსწავლეების გამოძახება ჩხირებით  და გაკვეთილის ბოლოს  მოსწავლეების რეფლექსიის გაკეთება, რომელიც მე სიტყვიერად გავაკეთებინე  ზოგიერთ მოსწავლეს. აჯობებდა შემედგინა კითხვარი და დამერიგებინა მოსწავლეებისათვის,რომლებსაც გაკეთილის დასასრულს ავკრებდი.
ü  რას   გაითვალისწინებ მომავალში  მსგავსი ტიპის გაკვეთილის მომზადებისას?
როგორც ვარიანტი შესაძლებელია  მოსწავლეებმა გაკვეთილზე მოახდინონ   წინასწარ  ამოჭრილ ხელის მტევნებზე  დააწერონ თავიანთი უფლება- მოვალეობანი და ეს აქტივობა გაკეთდეს ჯგუფურ მუშაობად. ასე მოსწავლეები მეტი ინტერესს გამოავლენენ  შესასწავლ მასალის მიმართ. ინტეგრირებული გაკვეთილის მომზადება  და ჩატარება სერიოზული და საპასუხისმგებლო წამოწყებაა.ის მოითხოვს მასწავლებლისგან არა მარტო საკუთარი საგნის კომპეტენციის ფლობას. ეს მოითხოვს მეტ მომზადებას მასწავლებისგან  და ახალი ცოდნის  და კომპეტენციის შეძენას . ეს შრომატევადი პროცესია, თუმცა  მე მესმის , რომ იმისათვის, რომ დღევანდელ  გამოწვევებს ვუპასუხო , მე მეტი სიხშირით უნდა მოვახდინო საგნების ინტეგრაცია  და მსაგავსი გაკვეთილები უფრო ხშირად დავგეგმო.







                                    



გაკვეთილის  გეგმა    


      მასწ.ნინო კანდელაკი                                    13. 03. 2013
გაკვეთილის მთავარი თემა

საქართველოს  ეროვნული სიმბოლოები  , საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით  მოკლე  ესეს შექმნა
სწავლების საფეხური

მე-62კლასი, დონე 4
მოსწავლეთა პროფილი

კლასში 31 მოსწავლეა.ზოგადად კლასის აკადემიური მოსწრება კარგია.არის 10 წარჩინებული მოსწავლე.კლასში არ არის განსაკუთრებული მიდგომის საჭიროების მოსწავლე.მოსწავლეები სასწავლო პროგრამას ინტერესით ეუფლებიან
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა

მოსწავლეებში  მსოფლმხედველობის  ამღლების ხელშეწყობა, კრიტიკული აზროვნების ხელშეწყობა
გაკვეთილის მიზანი; შედეგი


მოსწავლეები შეძლებენ ეროვნული  სიმბოლოების აღწერას  საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით
შეფასების საგანი და პროცედურები


კითხვა, საუბარი, ჯგუფური მუშაობა, დისკუსია,პრეზენტაცია
სასწავლო მასალა
და ტექნიკური   რესურსები


ფლიპჩარტი, დაფა,ციდიპლეერი, კომპაქტ დისკი  1,MACMILLAN ENGLISH, level 4,ლეპტოპი, მეხსიერების ბარათი ე.წ. ჩიპი.
გაკვეთილის მსვლელობა


1.      მოთელვა.   სიტყვა  საქართველოს გან ინიციალების შედგენა-5 წუთი
2.      აქტივობა : ვიდეოს  ჩვენება საქართველოს სიმბოლოების შესახებ-5 წ.
3.      აქტივობა:  როლური თამაში- ორი  უცხოური ტურისტი  ეძებს დასასვენებელ ადგილს-5 წ.
4.      აქტივობა: ჯგუფური მუშაობა. 6 ჯგუფი თითოში 5 მოსწავლით  აღწერენ ერთ  მიზეზს თუ რატომ უნდა ეწვიონ საქართველოს- 5წუთი
5.      აქტივობა: პრეზენტაცია -ყოველი  ჯგუფი წარადგენს  თავის მიზეზს-20 წ.
6.      აქტივობა: მართალი-მცდარი -5 წუთი



xt-align:justify'> 

შევიკრიბეთ  სააქტო დარბაზში, სადაც მოხდა ჩვენი სიგელებით  დაჯილდოვება. ყველა მონაწილე გამარჯვებულ მასწავლებელს გადმოგვეცა   დამადასტურებელი სერტიფიკატები. 12 საათზე ჩვენ გამოვემგზავრეთ ქუთაისში  ბათუმის მასწავლებლებთან ერთად.


ყველა მონაწილე  უცხო ენების მასწავლებლის  მიერ წარმოდგენილი მასალები იხილეთ დანართში.
ELCE Lesson Plan
Name:Nino Kandelaki
Date: 13.03.13
ELTT: Kirsten Mashinter
Grade:6
ELCE Module: Number 4
Number of Students:31
___________________________________________________________
Overall Objective  Sts. will learn to describe  the national  symbols of Georgia

Language Objective     Sts. will be able to  use the taught  vocabulary  to state their opinions
                                

Civic Education Objective   Sts. will be able to describe  major  GEORGIAN symbols

Curriculum Connection  English curriculum, grade 6, level 4


Class Context and Needs. Primary classroom,basic level learners

Materials  Flip chart, board, CD player, Macmillan, level 4, CD 1, ,laptop, memory  card, hand out with the comprehension task


Activities   Warming up
                   Group work-discussion, presentation   


             
Assessment     group work, speaking

Overall Objective Sts. will learn to describe  the national  symbols of Georgia



Language Objective: Sts. will be able to  use the taught  vocabulary  to state their opinions

                                                                              
Civic Objective: Sts. will be able to describe  major  GEORGIAN symbols

Stage of Lesson
Activity

WARM UP
Making up words to The initials of the word “Georgia”

Activity 1

Presenting a video (slide show) about the symbols of Georgia

Activity 2

Role play :two foreign tourists are at the travel agency looking for aplace to rest in summer

Activity 4

Group  work:6 groups  with 5 sts each describe  at least one reason of visiting Georgia

Activity 5

 Presentation: each group presents each reason

Activity  6

Comprehension check true-false

Activity 6












Assessment
Listening, presentation





  გამოყენებული დავალება
Georgian Shepherd is an Aboriginal dog from the Georgian mountains in the Caucasus. It is an ancient working breed from Georgia.[1] The Georgian shepherd is related to the Caucasian Shepherd Dog and the Russian "Caucasian Ovcharka". There are two kinds of Georgian mountain dog: short haired kazbegian dog called "Nagazi"; long haired Georgian mountain dog. The shorter coated Georgian Mountain Dog is an ancient working breed from Georgia. Georgians were calling this dog "Nagazi". It has been used as a sheep guard dog for centuries. The breed is extremely popular in Georgia. Here comes the Georgian shepherd dog known a
 READ THE TEXT AND SAY WHETHER THE SENTENCES ARE TRUE OR FALSE

re re


1.     THERE ARE  THREE KINDS OF MOUTAIN DOGS IN GEORGIA             TRUE/FALSE
2.     NAGAZI IS A LONG HAIRED DOG                                                             TRUE/FALSE
3.     NAGAZI  PROTECTED  THE PIGS                                                               TRUE/FALSE
4.     IT IS ANEW BREED                                                                                      TRUE/FALSE

გაკვეთილზე გამოყენებული შეფასების სქემა



კრიტერიუმი/




დაბალი
(1–3)
საშუალოზე
დაბალი
(4–5)
საშუალოზე
მაღალი
(6–8)
საუკეთესო
(9–10)

გაკვეთილზე
აქტიურობა






გაკვეთილზე  პასიურობს.
ნაკლებად  მონაწილეობს 
ჯგუფურ  დავალებაში
მონაწილეობს  ჯგუფურ  მუშაობაში
აქტიურია  ჯგუფურ
და  სხვა  ტიპის  დავალებების  შესრულებაში.
ლექსიკური
მარაგი
უჭირს  არამარტო  ახალი, არამედ
ნებისმიერი  სიტყვის  დამახსოვრება.
არ  იცის  გაკვეთილთან  
დაკავშირებული
სიტყვები,
იცის  სიტყვები,თუმცა  აქვს  შეცდომები 
მართლწერასა  და  წარმოთქმაში.
უშეცდომოდ  წარმოსთქვამს  და  წერს  ახალ  სიტყვებს.
მოცემულ   თემაზე   საუბრის/მსჯელობის  უნარი
ამბობს  ცალკეულ 
სიტყვებს.
საუბრობს  გაუგებრად, აზრის
გაგება  ჭირს, წინადადებები 
არასწორია
საუბრობს  შეცდო
მებით,თუმცა აზრის  გაგება  შესაძლებელია, იყენებს  მარტივ
წინადადებებს.
საუბრობს  კარგად, იყენებს
რთულ  წინადადე
ბებს, აქვს  მინიმალური  შეცდომები.





                                                      სამოდელო     გაკვეთილის გეგმა              3 1 კლასი      
                                                      ინგლისური ენა. მასწავლებელი        ნ. კანდელაკი
                                                 თარიღი : 23.01. 2015
გაკვეთილის მთავარი თემა


მოვუსმინოთ  მუსიკას
LET’S LISTEN TO MUSIC


სწავლების საფეხური

მე-3 კლასი. დ .III.

მოსწავლეთა პროფილი


კლასში 28  მოსწავლეა. არ არის  განსაკუთრებული საჭიროების მქონე  მოსწავლე.
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა


.1.გაკვეთილი ეყრდნობა წინათ შესწავლილი ლექსიკური ერთეულების ცოდნას.
2.აქტუალურია და საინტერესო შეიტყონ მოსწავლეებმა ,თუ  რა მუსიკის მოსასმენი მოწყობილობები არსებობს
3.ინგლისურ ენაზე ფაქტობრივი ინფორმაციის გაცნობა
4. ინგლისური სიმღერის  კარაოკეზე მოსმენა  და მისი შესრულება





გაკვეთილის მიზანი და შედეგები

 გავაცნო და შევასწავლო მოსწავლეებს  უძველესი და თანამედროვე მუსიკალური დანადგარების შესახებ
 მოსწავლეები   ახალ ლექსიკურ ერთეულებს გამოყენებით   გადმოცემენ  საკუთარ აზრს უცხ.დ.III.18. მოსწავლეები  აქტიურად  ჩაბმებიან   სასწავლო როცესში,უცხ.დ.III.21. ოსწავლეს
შეძლებენ  სხვადასხვა
ხერხის გამოყენება
ლექსიკური მასალის
ასათვისებლად.
.მოსმენა-უცხ.დ.III.3.მოსწავლეები  
შეძლებენ  მოსმენილი
მცირე ზომის აღწერითი/ ნარატიული ხასიათის
ილუსტრირებული
ტექსტის გაგებას. უცხ.დ.III.6. მოსწავლეები გამოიმუშავებენ  ა ხმამაღალი კითხვის ელემენტარული უნარ-ჩვევა.
უცხ.დ.III.5. მოსწავლეები  შეძლებენ  ილუსტრირებული ტექსტების გაგებას და მათში ინფორმაციის მოძიებას;უცხ.დ.III.14. მოსწავლეები  შეძლებენ ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან;-უცხ.დ.III.10. მოსწავლეები  შეძლებენ  ტექსტების ზეპირად თქმას და ლექსიკური  ცოდნის  გამოვლენას.

წინასწარი ცოდნა


1.საჭიროა გრამატიკული ფორმების (Past Simple  of Irregular verbs , Degrees of  Comparison of Adjectives)ფლობა.
2. გარკვეული ლექსიკური მასალის ფლობა, როგორიცაა : machine,  singer, trumpet, drum, violin.
3. ინგლისურ ენაზე  ინსტრუქციების გაგება , როგორიცაა: listen, clap, open, close, say, come, clean, stick

შეფასების საგანი და პროცედურები

1.      როგორ იყენებენ   მოსწავლეები ახალ ლექსიკურ ერთეულებს.

2.      მოსწავლეების მიერ  ტექსტის ინტერპრეტირება.

სასწავლო მასალა
და ტექნიკური   რესურსები

1.დაფა
2.ცარცი
3.ფლიპჩარტი
4.სახელმძღვანელო English World,Level 3,Macmillan.
5.აუდიოპლეიერი (СD Player,Disc 2 )
6. მუსიკალრი ინსტრუმენტების და დანადგარების ფოტოები ან სურათები , 5 ცალი
7. პროექტორი
8.პერსონალური კომპიუტერი, ე.წ. ლეპტოპი
9. კომპიუტერული პროგრამების გამოყენება:MS OFFICE WORD 2007, WINDOWS PLAYER, MOVIE MAKER,
http://youtube.com/watch?v=ZBjFYW_TrdM
გაკვეთილის მსვლელობა








1.ორგანიზაციული მომენტი:მისალმება, სიის  ამოკითხვა, -1 წ.
2.აქტივობა-მოთელვა (Warming Up ActivityMatching pictures with the words)  სურათების და   სიტყვების შესაბამება .მოსწავლეები  მოახდენენ  სურათების  სიტყვებთან შესაბამებას.

 უცხ.დ.III.18. მოსწავლე აქტიურადაა ჩაბმული სასწავლო როცესში,უცხ.დ.III.21. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
ხერხის გამოყენება
ლექსიკური მასალის
ასათვისებლად.
3-5 წუთი
3.აქტივობა: სიტყვების ძებნა    Word Search -მოსწავლეები  მოძებნიან   8 სიტყვას  თემაზე
 ” მუსიკა.თითოეულ მოსწავლეს მიეცემა   დავალება ფურცელზე, ხოლო დაფაზე  ფლიპჩარტზე   არის  გამოსახული  იგივე დავალება  უფრო დიდ ფორმატზე. მოსწავლეები მოძებნიან სიტყვებს  თავიანთ ფუცლებზე და შემდეგ თითოეული გამოვა  დაფასთან და შემოხაზავს  ფლიპჩარტზე.როცესში,უცხ.დ.III.21. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
ხერხის გამოყენება
ლექსიკური მასალის
ასათვისებლად.
 - 5  წ.
4.აქტივობა:  მოსმენა:   Listening .მოსწავლეები მოუსმენენ ტექსტს მუსიკის  მოსასმენ მოწყობილობების  შესახებ . უცხ.დ.III .4. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს მოსმენის უნარ_ჩვევები.book, Unit 5 , pg 56, 57 -  3 წ.
5. აქტივობა  : კითხვა  Reading     მოსწავლეები წაიკითხავენ ტექსტს  ხმამაღლა და მოემზადებიან უპასუხონ კითხვებს . უცხ.დ.III .6.  მოსწავლეს   გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის ელემენტარული უნარ-ჩვევა. მოსწავლეები  ყურადღებით გაეცნობიან  ინფორმაციას და   მოემზადებიან    უპასუხონ კითხვებს- 5-7 წ.
6. .აქტივობა: პრეზენტაციის  ყურება . Watching the  Power Prezentation.  მასწავლებელი  პროექტორით აჩვენებს  პრეზენტაციას  მუსიკალურ დანადგარებზე და მოემზადებიან უპასუხონ კითხვებს 1-2 წ.

7.აქტივობა:  კითხვებზე პასუხის გაცემა. Answering  the  questions.  მოსწავლეებს მიეცემათ  კითხვები და ისინი უპასუხებენ მათ.უცხ.დ.III.5. მოსწავლეს შეუძლია ილუსტრირებული ტექსტების გაგება და მათში ინფორმაციის მოძიება.- წუთი
8.აქტივობა : დეფინიციების და  სიტყვების შესაბამება .Matching words with their definitions. თითოეულ  მოსწავლეს მიეცემა  დავალება ცალკეულ ფურცელზე და ისინი  ინდივიდუალურად შეასრულებენ მას.შემდეგ მოხდება  დავალების შემოწმება -5 წ.
9. აქტივობა :გრამატიკაზე  მუშაობა: ჩასვით ზმნები : Complete the sentences with the verbs . მოსწავლებს მიეცემათ  დავალება და ისინი იმდივიდუალურად  შეასრულებენ მას.  -5 წ.
10.აქტივობა :კარაოკეს ყურება- სიმღერის შესრულება :Watching  and singing karaoke. მასწავლებელი ახსენებს კიდევ ერთ  მუსიკის მოსასმენ მოწყობილობას- კარაოკეს და აჩვენებს  მოსწავლეებს  სიმღერას. შემდეგ  ყველა მოსწავლე  ერთად შეასრულებს  სიმღერას.
http://youtube.com/watch?v=ZBjFYW_TrdM
.უცხ.დ.III.14. მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციის ამოცნობა კულტურის სფეროდან. მოსწავლეებმა უყურეს  3.5 წუთიან ვიდეოს -სიმღერას .აქტივობა ემსახურება   მოსწავლეებმა  გაამყარონ მოსმენილი , წაკითხული და გაანალიზებული ინფორმაცია  შესაჯამებლად . – 5
წუთი
11. საშინაო დავალების მიცემა: Book , pg. 63 

 სამოდელო  გაკვეთილის   შეფასების  კრიტერიუმი
                                                          
     კრიტერიუმი
          შკალა
დაბალი
მწვანე  ფერის სმაილიკი
საშუალოზე
დაბალი
ლურჯი ფერის  სმაილი
საშუალოზე
მაღალი
ნარინჯისფერი სმაილიკი
უმაღლესი
იასამნისფერი, წითელი  ფერის სამილიკი
 კითხვა
ტექსტში ორიენტაცია
ინტონაციისა და მახვილის სწორად გამოყენება
გამოთქმა
წაკითხულის შინაარსის გაგებ
კითხვის ტექნიკას ფლობს სუსტად, ვერ  გამოყოფს მთავარ აზრს, სიტყვებს არასწორად წარმოთქვამს, წაკითხულის შინაარს ვერ იგებს.
სწორად კითხულობს ცალკეულ სიტყვებს,ინტონაციას ვერ აკონტროლებს, ზოგიერთ სიტყვებს სწორად წარმოთქვამს, წინადადების და აბზაცის შინაარს ერთიანობაში ძნელად იგებს
სწორად კითხულობს სიტყვებს, სწორად იყენებს ინტონაციას, წაკითხულის შინაარს ნაწილობრივ იგებს. ტექსტში ახერხებს  დახმარებით ორიენტაციას.
კითხულობს ხმამაღლა, მკვეთრად , სწორად იყენებს ინტონაციას, სეუძლია ემოციის გადმოცემა. ტექსტში . დამოუკიდებლად ორიენტირებს ტექსტში
ტექსტის ანალიზი
მოცემულ   თემაზე   საუბრის/მსჯელობის  უნარი
მოსწავლე   გებულობს ცალკეულ  სიტყვებს  და წინადადებებს  მაგრამ ვერ  აკეთებს ანალიზს
მოსწავლე  ნაწილობრივ  გებულობს  ტექსტის  შინაარს
მოსწავლემ კარგად  გაიგო ტექსტი და შეუძლია  ანალიზის გაკეთება
მოსწავლე ზუსტად გებულობს  ტექსტის  მთავარ  აზრს  და  აკეთებს  სწორ  ანალიზს
ჯგუფური მუშაობა., პრეზენტაცია
ჩართულობა, ჯგუფში თანამშრომლობა 
არ შეუძლია, ვერ გადმოსცემს აზრს
ცდილობს მაგრამ არ გამოსდის, საჭირო რჩევებს ვერ აძლევს ჯგუფს
გარკვეულწილად ჩართულია ჯგუფის მუშაობაში
შეთანხმებულა მუშაობს ჯგუფთან, აქვს ლიდერის თვისებები
შენიშვნა




Task   1.  Match  the definitions  with  the  words.
Gramophone, phonograph, MP3- player,  microphone ,CD-player.
1.     It is big. It plays  round discs.
2.     It  records  big bands with lots  of drums, trumpets and singers.
3.     This small machine plays small  plastic discs.
4.     You  can listen  to music in the streets with this small machine
5.     This  machine recorded music  into  the cylinder.






Task  2.  Complete  the sentences  using verbs  in the Past Simple:
Liked, invented, listened, played, was.

1.   The  gramophones …  round  plastic discs
2.   First, there  …    a phonograph
3.   People  ….   the  bright colours of the new gramophones
4.   Thomas  Edison   …   the first  music player.
5.   Families    …   to the  music  together   in their  living rooms



Answer the  questions:
1.     What  was  the first  music player?
2.     Who  invented  the phonograph?
3.     Where did  the families  listen to the songs?
4.     What  machine needs   earphones?
5.     What was the second  music  machine?
6.     What   is the smallest  music  machine?
7.     What  is the biggest  music machine?



სამოდელო გაკვეთილი ინგლისურ ენაში
23.01.2015 წ. ჩატარდა  სამოდელო გაკვეთილი მე-31 კლასში, მასწ. ნ. კანდელაკი, დამრიგ. დალი მაღლაკელიძე. გაკვეთილის თემა იყო  მუსიკალური მოწყობილებები და დანადგარები. Music Machines. გაკვეთილზე განხორცილდა სხვადასხვა აქტივობები, როგორიცაა სიტყვების და  სურათების შესაბამება, აუდიომოსმენა, დამალული სიტყვების ძებნა, სიტყვების განმარტებების და მცნებების  შეთავსება, ხმამაღალი კითხვა, კითხვებზე პასუხის გაცემა ტექსტის გაანალიზების მიზნით. მოსწავლეები  გაეცვნენ  ძველ და თანამედროვე მუსიკალურ დანადგარებს. გაკვეთილის ბოლო აკორდი იყო   კარაოკეს  ყურება და შემდგომი  სიმღერის შესრულება .გაკვეთილს დაესწრნენ  ინგლისური ენის მასწავლებლები და  კლასის  დამრიგებელი. მოსწავლეები  აქტიურები იყვენენ და წარმატებით გაართვენ  თავი დავალებებს.  გაკვეთილზე გამოყენებული იყო  თანამედროვე ტექნოლოგიები. საინტერესოდ წარიმართა  მოსწავლეების შეფასება: მათ მიიღეს  სხვადასხვა ფერის სმაილიკები, რომლებიც წინასწარ იყო  შესაბამებაში  კრიტერიუმებთან, კერძოდ კი, უმაღლესი შეფასება- იასამნისფერი, წითელი სმაილიკები, კარგი - ნარინჯისფერი სმაილიკები, საშუალო- ლურჯი ფერის სამილიკეი, სუსტი- მწვანე ფერის სმაილიკები.

რეფლექსია, გაკვეთილის შემდგომ ნააზრევი.
მე -3 კლასში  ინგლისური ენის  სწავლების მესამე წელია. ამ ეტაპზე  მოსწავლეები  უკვე  ეზიარნენ  ინგლისური ენის მთავარ სირთულეს - წარმოთქმას და  მართლწერის   ცალკეულ სირთულეებს. ბავშვები  უკვე  მიეჩვივნენ  საგნის  მოთხოვნებს. იწყება  გაცნობა გრამატიკულ კატეგორიებთან, როგორიცაა, წარსული დრო, ზედსართავი სახელების ხარისხები. სახელმძღვანელოს მიერ გათვალისწინებულია   შეასწავლოს მოსწავლეებს  სხვადასხვა რეალიების შესახებ. მოცემულ გაკვეთილზე   ისწავლება მუსიკალური დანადგარები,თანამედროვე  მოზარდეებისათვის საინტერესოა გაიგონ თუ რომელი იყო პირველი მუსიკის მოსასმენი მოწყობილებები. გაკვეთილი დაგეგმილი იყო ისეთნაირად, რომ მოსწავლეებს შეეძლოთ  თვითონ  აეთვისებინად  ახალი მასალა ძველ მასალაზე დაყრდნობით . აქტივობებიც  დავგეგმე შესაბამისად მიზანთან- სურათების და სიტყვების შესაბამება, სიტყვათა ძებნა, მოსმენა, კითხვა, POWER POINT PREZENTATION  , ლექსიკური დავალება და , ბოლოს,  კარაოკეს თანხლებით  სიმღერა. ბოლო აქტივობამ   მომცა საშუალება გამეცნო მოსწავლეებისათვის კიდევ ერთი მუსიკალური მოწყობილება -კარაოკე.  ყველა დაგეგმილი აქტივობა შესრულდა, თუმცა   ოდნავ მოხდა  დროის  ლიმიტის გადაბიჯება და ზარმა  ბოლო აქტივობაზე მოგვისწრო. გაკვეთილზე   აგრეთვე შევასრულეთ ფიზიკური ვარჯიშიც, ხოლო  კარაოკე სიმღერის და ცეკვის შესრულება შესანიშნავი კინესტეტიკა იყო.



















3 comments:

  1. წარმატებებს გისურვებთ!ზალიან ნაყოფიერი და საინტერესო ნაშრომებია!1

    ReplyDelete
  2. წარმატებებს გისურვებთ!ძალიან ნაყოფიერი და საინტერესო ნაშრომებია!1

    ReplyDelete
  3. წარმატებები!ძალიან მომეწონა თქვენი ნამუშევრები!

    ReplyDelete